مزایای کیسه خواب در سفر به دور دنیا
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

مزایای کیسه خواب در سفر به دور دنیا

نیاز به خواب در میان افراد جامعه مانند بسیاری از ویژگی های فردی مثل قد، هوش و اندازه کفش متفاوت است. تعداد اندکی از مردم به خواب کم (4 تا 6 ساعت) و معدودی نیز به خواب زیاد (9 یا 10 ساعت) نیاز دارند.
مزایای کیسه خواب در سفر
همچنین در افرادی که به بی‌خوابی دائمی مبتلا هستند نسبت به بیمارانی که بی‌خوابی دوره ای در آنان مشاهده می‌شود احتمال ابتلا به سکته مغزی بیشتر است.
مزایای کیسه خواب در سفر
کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از موادغذایی حاوی کربوهیدرات‌های سالم مانند برنج قهوه‌ای و غلات سبوس‌دار در رژیم غذایی خود شب‌ها استفاده کنند، همچنین مصرف عسل قبل از خواب به تنظیم هورمون‌های استرس مانند کوریتزول و آدرنالین کمک می‌کند و مانع از دیدن کابوس و خواب‌های آشفته در افراد می‌شود.

انتخاب یک بالشت مناسب و استاندارد بسیار حائز اهمیت است چرا که بی‌دقتی و کوتاهی در این امر می‌تواند موجب بروز بیماری‌ها و مشکلات جدی برای افراد گردد. آنچه در انتخاب یک بالشت مناسب باید مورد توجه قرار گیرد شکل ظاهری و محتوای بالشت است
مزایای کیسه خواب در سفر
بالشت چهارگوش نمی‌تواند بالشت‌ مناسبی باشد چرا که به جای پر کردن ناحیه گودی گردن، زیر شانه‌ها را می‌گیرد و موجب قرار گرفتن ستون فقرات در حالت نامناسب و درگیری آن‌ها می‌گردد به گونه‌ای که نواحی گردن و کتف و شانه در حالت فشار و درگیری کامل قرار دارند و در این موارد فرد در هنگام بیدار شدن از خواب احساس خستگی، درد در نواحی گردن، شانه، کمر و حتی سر می‌کند. بنابراین بهترین شکل بالشت، به صورت گرد است که بتواند گودی گردن را پر کند.
مزایای کیسه خواب در سفر
در صورتی که خواب نیمروزی چند ساعته باشد فرد وارد فاز عمیق خواب شده
مزایای کیسه خواب در سفر

اما اگر پیداکردن یک رقم مشخص برایتان مشکل است باید نیاز واقعی بدنتان را در یک روال عادی معین کنید. تکرار می کنم که برای اغلب مردم 7 ساعت و نیم تا 8 ساعت خواب روزانه کافی است.


این نوع کیسه خواب‌ها برای جمع شدن در کوله‌پشتی و حمل و نقل آسان اصلا مناسب نیستند اما در عوض از نظر عایق‌بندی، لایه‌های متعددی در قسمت‌های بالا و پایین دارند و هنگام استفاده مجزا نیز قابلیت‌های متفاوتی ارایه می‌دهند.
مزایای کیسه خواب در سفر
ریتم 24 ساعته ای از دمای بدن برای چرخه خواب/ بیداری یک شاخص موثر است و می تواند به شما کمک کند که بفهمید آیا به خواب چکاوکی گرایش دارید یا خواب جغدی.

کیسه خواب

این روند می تواند برای افرادی که یک عمر خواب چکاوکی داشته اند مشکلات اجتماعی به وجود بیاورد، چون ممکن است متوجه شوند که قبل از طلوع خورشید بیدارند.
مزایای کیسه خواب در سفر
برای حل این مشکل سعی کنید قبل از خواب از نمک به همراه آب استفاده کنید، زیرا باعث ایجاد تعادل بین نمک و آب در بدنتان خواهد شد. در این صورت، بدن برای ایجاد تعادل، دیگر نیازی به تخلیه آب اضافی در حین خواب نخواهد داشت.
مزایای کیسه خواب در سفر
 

به طور کلی، نوزادان تازه متولد شده تا دو ماهه بین 12 تا 18 ساعت از روز، نوزادان دو تا یازده ماهه بین 14 تا 15 ساعت، نوپاهای یک تا سه ساله 12 تا 14 ساعت، کودکان سه تا پنج ساله 11 تا 13 ساعت، کودکان پنج تا ده ساله بین 10 تا 11 ساعت، نوجوانان ده تا هیجده ساله 8 تا 9 ساعت و بزرگسالان بالای هیجده سال نیز بین 6 تا 8 ساعت خواب شبانه نیاز دارند.

مزایای کیسه خواب در سفر

 





:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: